Ez a cím feletti alcím. Ha nem kell töröld a szöveget.

AdBlue adalékanyag alkalmazása, előírásai

NOX redukáló-adalék SCR rendszerekhez

Az AdBlue® a dízelmeghajtású motorok kipufogógázaiba kerül befecskendezésre, és az SCR (szelektív katalitikus redukció) rendszerrel ellátott haszongépjárművek és autóbuszok káros anyag kibocsátásának, elsősorban a nitrogén-oxidok mennyiségének csökkentésére szolgál.
A termék magas, egyenletes minőségét a Német Autóipari Szövetség (VDA) garantálja.

Lényege, hogy a kipufogógáz károsanyag-tartalmát még a környezetbejutás előtt redukálják, azaz a levegőbe már csak két, önmagukban ártalmatlan anyagot engednek: nitrogént és közönséges vízgőzt.

A forró kipufogógázok között az AdBlue ammóniává alakul, a katalizátorban semlegesíti a káros nitrogén-oxidokat, valamint nitrogénné és H2O-vá (gőzzé) alakítja őket.

Az AdBlue®egy folyékony, tiszta oldat, amely ioncserélt vízből és autóipari karbamidból (32,5 %) áll.

A felhasznált karbamidot kifejezetten az AdBlue-gyártáshoz állítják elő. Alig néhány beszállító képes azt a kiváló minőségű karbamidot előállítani, amellyel az AdBlue megfelel a szigorú ISO 22241-1 szabványnak.
A gyakorlatban az AdBlue® olyan oldat, amely hozzájárul a NOx-récsecskék lebontásához, amelyeket a dízelüzemű autók, furgonok, teherautók vagy buszok juttat a levegőbe.

2016 januárja óta minden dízelmotorhoz kötelező AdBlue® adalékot használni, kezdve a generátoroktól egészen a legnagyobb, nem közúti járművekig!

Előírásokkal kapcsolatos fontos tudnivalók!

Érdekesség, hogy napjainkra, a teherautók kevesebbet fogyasztanak, mint egy 10 éves dízelüzemű autó.

A jogszabályok értelmében a teherautók kibocsátása legfeljebb 0,4 g/kWh lehet. Ez igazán nagy eredmény a bolygónk számára, főleg úgy, ha belegondolunk, milyen sok teherautó szeli napjainkban az utakat, hogy házhoz szállítsák például az Amazon termékeit!

A mai EURO 6 szabályozás értelmében egy dízelüzemű autó NOx-kibocsátása legfeljebb 0,08 g/km lehet.

Egy 2000-ben gyártott (19 éves) autó NOx-kibocsátása meghaladja a 0,56 g/km értéket. Napjainkban az európai uniós jogszabályok értelmében az autók NOx-kibocsátása legfeljebb 0,08 g/km lehet.

Az autógyártóknak csökkenteniük kell bizonyos komponensek méretét, és az AdBlue®-tartály is egy ezek közül. Ezért a tartály viszonylag kicsi, és évente többszöri töltést is igényel.

Az AdBlue adalékanyag alkalmazhatósága:

  • SCR (szelektív katalitikus redukció) rendszerrel ellátott gépjárművek esetében
  • Euro IV, Euro V és Euro VI-os nitrogén-oxid kibocsátási normákat kielégítő gépjárművek esetébe

Műszaki paraméterek:

Teljesítményszintek, jóváhagyások
ISO 22241-1:2006
DIN 70070
Termékjellemzők
Sűrűség 15°C-on [g/cm3]1,090
Sűrűség 20°C-on [g/cm3]1,087 - 1,093
Kristályosodási hõmérséklet [°C]-11
AdBlue adalékanyagok

Hasznos tanácsok az AdBlue ® helyes használatával kapcsolatban

  • Ne használja a diesel üzemű járművét AdBlue® adalékanyag nélkül!
  • AdBlue®-t kizárólag megbízható forrásból vásároljon! Az AdBlue® adalék minőségi követelményei rendkívül szigorúak. A nem megfelelő tisztaságú vagy higított AdBlue® az SCR rendszerek gyors meghibásodásához vezethet.
  • Az AdBlue® erősen korrozív anyag, ezért az AdBlue® tárolására és betöltésére csak az erre a célra garantáltan alkalmas eszközöket és berendezéseket használja.
  • Minden évszakban biztosítsa a -10°C és +30°C közötti tárolási hőmérsékletet, mert az AdBlue® ez alatt megfagy, felette pedig intenzíven bomlik.
  • Ügyeljen arra, hogy az AdBlue®-ba ne kerüljön szennyeződés, víz, üzemanyag, por, stb., mert az az SCR rendszer elemeinek meghibásodását okozhatja.

Egy kis környezettudatosság:

Egy azonos típusú dízelüzemű gépjármű, mára kevesebb szén-dioxidot bocsát ki, mint egy benzines autó!

  • Ezt a tényt, mindenképpen érdemes figyelembe venni, ha új autó megvásárlásában gondolkodunk.
  • Érdemes azt is figyelembe venni, milyen szennyezéssel jár egy elektromos autó gyártása egy benzines vagy dízeles autóhoz képest. Meghatározott anyagokra van szükség az akkumulátor gyártásához, és ezek jóval nagyobb szennyezést okoznak, mint gondolnánk.

Hasznos információk az AdBlue tartállyal kapcsolatban

  • Napjainkban, a járműgyártók igyekeznek szabványosítani az AdBlue®-tartály helyzetét, így általában a kék sapkás tartály a dízeltartály mellett látható
  • Előfordulhat azonban, hogy a csomagtartó szőnyege alatt található a sapka, a dízeltartály másik oldalán, de akár más helyeken is felbukkanhat. Így érdemes a járműve kézikönyvéből tájékozódni, hogy mindenképpen a megfelelő tartályt töltse fel!
  • A feltöltéshez számos lehetőség áll rendelkezésére. Mikor felvillan az AdBlue®-lámpa (ilyenkor már csak 2400 km-re elegendő adalékanyag van hátra a tartályban, mielőtt az autó megáll), kérheti az AdBlue®-tartály feltöltését.

Egy másik lehetőség, amely kényelmesebb azok számára, akik sokat autóznak, ha maguknál tartott kannákat vásárolnak, a számukra megbízható és ismert kenőanyag forgalmazó partnerénél.

Ha az AdBlue®-val kapcsolatosan további kérdések merülnek fel, kollegáink bármikor állnak rendelkezésére, és szívesen megosztják Önnel a szükséges információkat!

Hívjon minket

Termékeinkkel és szolgáltatásainkkal kapcsolatos kérdésekkel forduljon hozzánk bizalommal!

Adószám: 24806996-2-41  |  Cégjegyzék szám: 01-09-183421 |  Székhely cím: 1133 Budapest, Kárpát utca 37. |  Telephely: 2330 Dunaharaszti, Jedlik Ányos utca 9-11.