Az AdBlue® a dízelmeghajtású motorok kipufogógázaiba kerül befecskendezésre, és az SCR (szelektív katalitikus redukció) rendszerrel ellátott haszongépjárművek és autóbuszok káros anyag kibocsátásának, elsősorban a nitrogén-oxidok mennyiségének csökkentésére szolgál.
A termék magas, egyenletes minőségét a Német Autóipari Szövetség (VDA) garantálja.
Lényege, hogy a kipufogógáz károsanyag-tartalmát még a környezetbejutás előtt redukálják, azaz a levegőbe már csak két, önmagukban ártalmatlan anyagot engednek: nitrogént és közönséges vízgőzt.
A forró kipufogógázok között az AdBlue ammóniává alakul, a katalizátorban semlegesíti a káros nitrogén-oxidokat, valamint nitrogénné és H2O-vá (gőzzé) alakítja őket.
Az AdBlue®egy folyékony, tiszta oldat, amely ioncserélt vízből és autóipari karbamidból (32,5 %) áll.
A felhasznált karbamidot kifejezetten az AdBlue-gyártáshoz állítják elő. Alig néhány beszállító képes azt a kiváló minőségű karbamidot előállítani, amellyel az AdBlue megfelel a szigorú ISO 22241-1 szabványnak.
A gyakorlatban az AdBlue® olyan oldat, amely hozzájárul a NOx-récsecskék lebontásához, amelyeket a dízelüzemű autók, furgonok, teherautók vagy buszok juttat a levegőbe.
2016 januárja óta minden dízelmotorhoz kötelező AdBlue® adalékot használni, kezdve a generátoroktól egészen a legnagyobb, nem közúti járművekig!
Érdekesség, hogy napjainkra, a teherautók kevesebbet fogyasztanak, mint egy 10 éves dízelüzemű autó.
A jogszabályok értelmében a teherautók kibocsátása legfeljebb 0,4 g/kWh lehet. Ez igazán nagy eredmény a bolygónk számára, főleg úgy, ha belegondolunk, milyen sok teherautó szeli napjainkban az utakat, hogy házhoz szállítsák például az Amazon termékeit!
A mai EURO 6 szabályozás értelmében egy dízelüzemű autó NOx-kibocsátása legfeljebb 0,08 g/km lehet.
Egy 2000-ben gyártott (19 éves) autó NOx-kibocsátása meghaladja a 0,56 g/km értéket. Napjainkban az európai uniós jogszabályok értelmében az autók NOx-kibocsátása legfeljebb 0,08 g/km lehet.
Az autógyártóknak csökkenteniük kell bizonyos komponensek méretét, és az AdBlue®-tartály is egy ezek közül. Ezért a tartály viszonylag kicsi, és évente többszöri töltést is igényel.
Teljesítményszintek, jóváhagyások | |
---|---|
ISO 22241-1:2006 DIN 70070 | |
Termékjellemzők | |
Sűrűség 15°C-on [g/cm3] | 1,090 |
Sűrűség 20°C-on [g/cm3] | 1,087 - 1,093 |
Kristályosodási hõmérséklet [°C] | -11 |
Egy azonos típusú dízelüzemű gépjármű, mára kevesebb szén-dioxidot bocsát ki, mint egy benzines autó!
Egy másik lehetőség, amely kényelmesebb azok számára, akik sokat autóznak, ha maguknál tartott kannákat vásárolnak, a számukra megbízható és ismert kenőanyag forgalmazó partnerénél.
Ha az AdBlue®-val kapcsolatosan további kérdések merülnek fel, kollegáink bármikor állnak rendelkezésére, és szívesen megosztják Önnel a szükséges információkat!